قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در تیرماه ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول با ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، تابستان امسال قطعی برق نداریم قیمت جدیدترین موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در بازار چقدر است؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ شناسایی شبکه توزیع خارج از شبکه نوار تست قند خون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان فناوری‌های دانش‌بنیان کشاورزی راهی به مزارع ندارند افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد
سرخط خبرها

واگذاری پرواز‌های داخلی به ایرلاین‌های خارجی | گرانفروشی برخی ایرلاین‌ها ادامه دارد

  • کد خبر: ۲۱۰۷۴۵
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
واگذاری پرواز‌های داخلی به ایرلاین‌های خارجی | گرانفروشی برخی ایرلاین‌ها ادامه دارد
وزیر راه و شهرسازی برای شرکت‌های هواپیمایی گرانفروش و متخلف خط و نشان کشید و به آن‌ها هشدار داد در صورتیکه ایرلاین‌ها در موضوع بلیت همراهی نکنند، لغو مجوز خواهند شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد بذرپاش با یادآوری موقوف‌الاجرا شدن رای دیوان عدالت درباره قیمت بلیت، افزود: برخی شرکت‌های هوایی به موقوف الاجرا شدن حکم توجهی نکردند و برخلاف قوانین، قیمت بلیت‌های داخلی هواپیمایی را افزایش دادند که بر این اساس سازمان هواپیمایی کشوری بازرسی و نظارت خود را آغاز کرد.

وی افزود: هم‌اکنون سوخت هواپیما با قیمت لیتری ۶۰۰ تومان تومان به شرکت‌های هوایی عرضه می‌شود که در مقایسه با قیمت ۱۵۰۰ تومانی بنزین سهمیه‌ای در بازار بسیار ناچیز است. اخیرا موضوع افزایش قیمت سوخت هواپیما در دولت مطرح شد که دولت به احترام نظر وزارت راه و شهرسازی و رفاه حال مردم این طرح را لغو کرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی باید مقررات را به طور کامل رعایت کنند، گفت: عزم این وزارتخانه و خواسته ما از سازمان هواپیمایی کشوری، به حداقل رسیدن سوداگری‌ها و دلالی در بلیت هواپیما‌ها است.

بذرپاش همچنین از موافقت ۱۰۰ درصدی با انجام پرواز‌های داخلی توسط ایرلاین‌های خارجی خبر داد.

گرانفروشی برخی ایرلاین‌ها ادامه دارد

درحالی کمتر از ۲۴ از اظهارات وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد که بررسی بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری نشان می‌دهد برخی ایرلاین‌ها همچنان به گرانفروشی بلیت هواپیما ادامه می‌دهند. در این بین شرکت‌های مذکور از حربه «پرواز بیزینس» برای فروش بلیت بالاتر از نرخ‌های مصوب استفاده می‌کنند.

البته لازم به‌ذکر است که اواخر اردیبهشت ماه امسال حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری طی نامه‌ای به شرح زیر به مدیران‌عامل شرکت‌های هواپیمایی، پرواز چارتری از مبدأ تهران به ۶ شهر را ممنوع اعلام کرد؛

«پیرو ابلاغیه مورخ ۱۴۰۱/۴/۷ در خصوص ممنوعیت انجام پرواز‌های چارتری از مبدأ تهران به شهر‌های مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، بندرعباس و تبریز مجدداً متذکر می‌شود هرگونه فروش بلیط در مسیر‌های یادشده در قالب پرواز‌های چارتری ممنوع است؛ لذا به‌منظور رعایت حقوق مسافرین از تاریخ این مکاتبه (۱۴۰۲/۲/۳۱) به‌مدت دو هفته فرصت داده می‌شود نسبت به ابطال تمام قرارداد‌های موضوع یادشده و اطلاع‌رسانی به مسافران اقدام شود. بدیهی است در صورت مشاهده ارائه هرگونه بلیط چارتری در مسیر‌های یادشده، مجوز پروازی آن شرکت در مسیر مذکور به حالت تعلیق در خواهد آمد.»

این در حالی است که به عنوان نمونه هواپیمایی چابهار بلیت پرواز تهران-مشهد را برای تاریخ ۲۲ بهمن را با قیمت ۴ میلیون و ۶۶ هزار تومان به فروش می‌رساند که خلاف بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری است. قیمت مصوب این مسیر پروازی یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

هواپیمایی اروان بلیت پرواز تهران-شیراز را قیمت یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌فروشد. قیمت بلیت این مسیر پروازی برای هواپیمایی زاگرس یک میلیون و ۵۵۲ هزار تومان است. قیمت مصوب این مسیر پروازی یک میلیون و ۳۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان است.

در این بین برخی شرکت‌های هواپیمایی از جمله آسمان بلیت پرواز‌ها را با قیمت مصوب به فروش می‌رسانند. این شرکت بلیت پرواز تهران-بندرعباس را قیمت یک میلیون و ۶۹۶ هزار تومان می‌فروشد.

به‌نظر می‌رسد اظهارات دیروز وزیر راه‌وشهرسازی به واسطه کم‌کاری مشهود سازمان هواپیمایی در برخورد با ایرلاین‌های متخلف بوده و احتمال حضور شرکت‌های خارجی در کشور برای انجام پرواز‌های داخلی نیز هشداری به شرکت‌های هواپیمایی است. آنچه مشخص است شرکت‌های هواپیمایی خصوصی یا باید به نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری تمکین کنند یا این‌که منتظر لغو مجوز، افزایش قیمت سوخت و حضور ایرلاین‌های خارجی به‌عنوان رقبای قدرتمند در پرواز‌های داخلی باشند.
منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->